Koristimo kolačiće kako bismo Vam omogućili što bolji online doživljaj. Nastavljajući sa pregledom stranice, prihvatate njihovu upotrebu u skladu s našom politikom kolačića.

 


DO-ING D.O.O.

Kneginje Ljubice 21
11000 Beograd
Srbija


Sportska masaža

Evo nekoliko ideja kako da budete blagonakloni prema svojim mišićima:

Sportska masaža nije namenjena samo vrhunskim sportistima.

Koji god sport ili vežbanje da ste izabrali, zahtevaćete mnogo od svog tela. Mišići koje zatežemo do krajnjih granica zaista postaju snažniji – ali to je dvosmerni proces. Odmor, dobra ishrana brzo reagovanje u slučaju povreda su svi podjednako važni. A mišići će biti na vašoj strani ako ih redovno masirate zagrevajućim uljem pre i nakon treninga. Efikasna sportska masaža se zasniva na tehnikama tradicionalne masaže koja se sastoji iz dva dela: masaža pre treninga i regenerativna masaža nakon što ste se istuširali i spremni ste da se opustite.

Isprobajte ove masažne tehnike pre i posle trčanja, vožnje bicikla ili dnevnog pešačenja po brdima:

Pre treninga

Pripremanje mišića

Masaža pre treninga bi trebalo da stimuliše mišiće trljanjem žustrim, brzim pokretima. Na ovaj način se podstiče cirkulacija krvi i mišići pripremaju za trening, a time se, u isto vreme, smanjuje rizik od povrede.

Korak 1

Ostavite desnu nogu na stolicu i koristeći ulje masirajte je kružnim pokretima, počevši od zadnjice i donjeg dela leđa. Zatim pređite na butine, i spuštajte se niz nogu, sve do članka. Koristite obe ruke i žustrim kružnim pokretima trljajte nogu, naizmenično menjajući pravac masiranja.

Korak 2

2. Vratite se do donjeg dela leđa i svojom desnom rukom nežno pritiskajte donji deo leđa i zadnjicu, kao kada gnječite testo. Nastavite duž butine, oko cevanice pa dole, sve do članka. Ponavite ovaj pokret svojom levom rukom od unutrašnje butine, preko zadnjeg dela butine, niz list i dole do Ahilove tetive.

Korak 3

Spojite dlanove i blagim pokretima udarajte zadnjicu, nastavljajući preko butina i lista pa sve to članka.

Sada ponovite ceo proces na levoj nozi .

Masiranje obe noge će vam oduzeti nešto vremena ali ono zaista vredi kao dodatna priprema koju pružate svom telu. Ovu pripremnu masažu možete uraditi i neko vreme pre treninga, ali se potrudite da ponovite pokret blagog udaranja pred sam početak, kako biste ponovo stimulisali mišiće.

Ako trčite ili vozite bicikl, obavezno izmasirajte i ramena i ruke koriseći istu tehniku i pokrete koje ste koristili na nogama.

 

Masaža koja zagreva mišiće uljem od ekstrakta arnike.
Lagan, transparentan gel koji stimuliše osećaj svežine.

Nakon treninga

Hlađenje

Nakon treninga vašim mišićima su potrebni lakši, sporiji pokreti kako bi se opustili i stimulisali protok krvi. Možete se masirati odmah nakon treninga ili posle tuširanja kada ste još uvek zagrejani i spremni za opuštanje. Zatim možete sesti i u potpunosti osloboditi tenziju.

Korak 1

Počnite masažu pokretima trljanja, ali ovaj put krenite od članka i krećite se ka gore, preko cevanice i lista, do butine, zadnjice i donjeg dela leđa.

Korak 2

Sada gnječite nežno predeo iznad članka, i lagano se podižite ka gore, sve do donjeg dela leđa.

Budite pažljivi! Nakon fizičke aktivnosti, napregnuti mišići mogu biti veoma osetljivi. Neka pritisak tokom masaže bude blag kako biste izbegli bol.

Korak 3

Da biste u potpunosti opustili mišiće nakon treninga, još jednom ponovite masažu nežnim trljanjem, počevši od članka, ali sada, koristeći još blaži pritisak. Ovaj pokret kojim završavate masažu skoro je nalik glađenju – njime se zahvajujemo telu za naporan posao koji je učinilo za nas.

Konačno, opuštanje.

Ne zaboravite da izmasirate ramena i ruke nakon vežbi za gornji dela tela. Na kraju, lezite na leđa na prostirku za vežbanje ili na neku drugu mekanu površinu, i sklopite ruke preko stomaka. Udahnite i izdahnite iz stomaka nekoliko puta, tako da osetite kako vam se ruke dižu i spuštaju. Ovo pomaže povratak krvi nazad iz nogu u srce i pospešuje regeneraciju mišića.

 

 

 

Molimo vas, imajte u vidu sledeće: Saveti koje smo ovde dali nisu zamena za medicinski masažni tretman od strane kvalifikovanih terapeuta, u slučaju povreda ili drugih medicinskih problema. Ukoliko ste povređeni ili patite od bilo koje bolesti, uvek se prvo posavetujete sa doktorom, pre nego što počnete bilo kakvu masažu, čak i ako je ona deo vašeg režima rekreacije.

 

Druge sportske aktivnosti

Aktivnost je dobra za vas – tu nema nedoumice.

Kakvo god da vam je raspoloženja na početku, bavljenje fizičkom aktivnošću vašim obrazima urzo vraća boju i vi osećate da je život, ipak, lep.

Pešačenje vas čini srećnom osobom

Diši, fokusiraj se, rezultat!

Možda je ovo najjednostavnija vežba koja postoji – stanite na svoje sopstvene dve noge i trčite! Krenite polako i ubrzavajte do tempa koji redovni džogeri nazivaju „trkačka euforija“! Ovo je 6 saveta koji će vam pomoći da u trčanju uživate još više.

Zavolite trčanje

Dva točka bez motora

Čak i za one koji žive u gradu, vožnja biciklom je realna mogućnost. Ako želite da pokrenete svoje srce i pluća, a da se ne naprežete previše, sedite na dva točka i uživajte u nešto sporijem putovanju.

Zavrtite pedale