Koristimo kolačiće kako bismo Vam omogućili što bolji online doživljaj. Nastavljajući sa pregledom stranice, prihvatate njihovu upotrebu u skladu s našom politikom kolačića.

 


DO-ING D.O.O.

Kneginje Ljubice 21
11000 Beograd
Srbija


Planinarenje vas čini srećnom osobom

Isključite se i dozvolite da se dogodi

Fizička aktivnost se nalazi visoko na listi podizača raspoloženja. Ako ste ikada učestvovali u nekom sportskom programu ili treningu onda znate koliko je dobar osećaj posle. Medicinska istraživanja potvrđuju pozitivan uticaj fizičke aktivnosti na depresiju – a rezultat je još bolji ukoliko se ona izvodi napolju. (da saznate više o ovome kliknite ovde i ovde ).  

 

Treniranje ima i dimenziju socijalizacije – partner za trening ili šetnju, vežbanje sa prijateljem ili grupom – svi ovi faktori pružaju dosta toga što nam naši moderni životi preokupirani poslom oduzimaju. 

 

Šetnja, treking, pešačenje, planinarenje– kakogod ga zvali, ova aktivnost kretanja kroz prirodu ima svoje posebne koristi. Vreme provedeno napolju je vreme kada svojim čulima dozvoljavate da uživaju u svetu oko vas. Daleko od mašina i otvoreni za čulne stimulanse, upijaćete više zvukova, primećivati malene pokrete divljih životinja, osetiti povetarac i kišu na koži, diviti se prostranstvu neba ili pogledu sa vrha kada stignete do svog cilja.

Odmorite mozak

Nemojte potceniti efekat koji vreme provedeno van užurbane rutine ima na vaš um. Neki ljudi shvate da pronalaze rešenja za probleme dok šetaju, ili se osećaju spremnijim da se vrate rešavanju nečega što im se pre činilo nerešivim. To nije svestan proces – kao da uposleno telo ostavlja prostor umu da se odmori, razmisli, razreši.

Ako odlazite u prirodu da pešačite, evo 4 saveta koja će učiniti da vaše iskustvo bude 100% pozitivno.

1. Podelite ga sa još nekim

Šetnja sa prijateljem ili malom grupom ljudi udvostručuje zadovoljstvo – sa njima možete zajedno izabrati rutu, donositi druge odluke i podeliti dužnosti ukoliko kampujete preko noći.

 

Prelepi prizori su još intenzivniji kada imamo kome da ih pokažemo, a društvo je dobro i u pogledu bezbednosti – neko će biti tu ako vam zatreba pomoć. Nakon pešačenja, čak i nedeljama ili godinama kasnije, sa nekim ćete moći da razgovarate o tom danu i iznova se prisećat neezaboravnih momenata.

2. Isplanirajte bezbednu šetnju

Postarajte se da sa sobom nosite neophodne stvari u slučaju da se desi bilo šta nepredviđeno – mali set prve pomoći, vodu, grickalice visoke energetske vrednosti, i vodootpornu garderobu. Pre nego što krenete, recite nekome kuda idete i kada planirate da se vratite – na taj način će se brzo dići uzbuna ukoliko vam se nešto dogodi.

 

Proverite vremesku prognozu i budite spremni da izmenite svoj plan, pa čak i da ga otkažete ako prognoza najavljuje loše vreme – možda ćete naći kraću rutu ili onu sa manjim usponom koja može biti podjednako prijatna. I krenite rano, da biste što duže pešačili po dnevnom svetlu, tako da možete uživati bez žurbe da se vratite nazad.

3. Poštujte prirodu

Ako idete označenom rutom, držite se staze. Na ovaj način se smanjuje erozivni efekat našeg pešačenja, a tako se staramo i da ne ugrožavamo nežne biljke, ptice koje se gnezde na zemlji ili podzemno žbunje.

 

Uvek se postarajte da logorsku vatru ugasite vodom i zemljom pre nego što je napustite – a ako je vreme suvo, nemojte je uopšte ni paliti. Požari su jedan od najgorih razarača prirode, a mnogi su prozurokovani nemarom kampera i planinara. Naravno, đubre ponesite sa sobom – niko ne želi da gleda prirodu prekrivenu plastikom. A ostatke hrane ili prirodnih proizvoda treba pažljivo zatrpati. 

Masaža koja zagreva mišiće uljem od ekstrakta arnike.
Lagan, transparentan gel koji stimuliše osećaj svežine.

4. Častite sebe

Pešačenje je uživanje samo po sebi, ali poneko osveženje će vam svakako pomoći na tom dugom putu – čokoladica, kafa, pa čak i gutljaj viskija dok sedite na vrhu i divite se pogledu – sve će to ovaj zlatni momenat učiniti još prijatnijim. Nagradit sebe i na kraju dana– osvežite se i opustite uz Weleda sportski gel za tuširanje od arnike i osetite kako napetost u mišićima popušta.

 

Planinarenje podrazumeva mnogo više od ovoga, ali to ćete morati da otkrijete sami. Okusite najjednostavniju forme fizičke aktivnosti i uživajte u njenoj nagradi. Biti sa prirodom i staviti svoje telo na test – osećaj je neverovatan. 

 

Druge sportske aktivnosti

Diši, fokusiraj se, rezultat!

Možda je ovo najjednostavnija vežba koja postoji – stanite na svoje sopstvene dve noge i trčite! Krenite polako i ubrzavajte do tempa koji redovni džogeri nazivaju „trkačka euforija“! Ovo je 6 saveta koji će vam pomoći da u trčanju uživate još više.

Zavolite trčanje

Pre vežbanja - pripremite mišiće

Sportska masaža nije namenjena samo vrhunskim sportistima. Evo nekoliko ideja kako da budete blagonakloni prema svojim mišićima.

Pokažite mišićima da ih volite

Dva točka bez motora

Čak i za one koji žive u gradu, vožnja biciklom je realna mogućnost. Ako želite da pokrenete svoje srce i pluća, a da se ne naprežete previše, sedite na dva točka i uživajte u nešto sporijem putovanju.

Zavrtite pedale