Koristimo kolačiće kako bismo Vam omogućili što bolji online doživljaj. Nastavljajući sa pregledom stranice, prihvatate njihovu upotrebu u skladu s našom politikom kolačića.

 


DO-ING D.O.O.

Kneginje Ljubice 21
11000 Beograd
Srbija


Diši, fokusiraj se, rezultat!

Zavolite trčanje

Budite aktivni, ostanite zdravi

Aktivni ljudi imaju zdravije srce, snažnije mišiće, manje poteškoća sa suvišnim kilogramima, i često su manje podložni bolestima respiratornih organa i dijabetesu. Ljudi koji žive sa rakom kažu da je vežbanje jedan od ključnih načina za održavanje njihovog zdravlja, a bilo ko ko je preživeo moždani ili srčani udar, ili zadobio ozbiljnu povredu zna da je fizička aktivnost jedan od ključnih aspekata oporavka.

 

Naravno da treba pažljivo prilagoditi aktivnost svom stanju – nije realno očekivati da od potpuno neaktivne osobe, za kratko vreme, postanete maratonac, ali svakodnevno postepeno povećanje aktivnosti će brzo povećavati vašu izdržljivost i snagu, čak i kod onih koji se nikada pre nisu bavili fizičkim aktivnostima.

Rođeni da trče – uvek u kondiciji

Ako je trčanje fizička aktivnost koja vam najviše prija, evo nekoliko stručnih saveta kako da izbegnete povrede i iz svog trčanja izvučete maksimum.

Nabavite dobre patike

Dobre patike ne znače modni brend, ali očekujte da će verovatno biti skupe. Ipak, to je mudra investicija jer ovakve patike, ne štite samo vaša stopala, već i kolena, kukove i leđa od nabijanja. Potražite savet od specijalističke radnje sa opremom za trčanje i videćete da posmatraju vaš hod i pokrete dok isprobavate patike. Poslušajte šta kažu – verovatno su i sami trkači. Potrebno je da nađete patike koja odgovaraju vašoj ličnoj biomehanici, i kada ih pronađete, zapišite kada ste ih kupili. Trebalo bi da ih zamenite novim parom posle pređenih 800 km.

Ponesite samo neophodno

Trčanje je sjajna aktivnost za minimaliste – možete nositi samo stari šorts i prsluk, ili trenerku i majicu sa likom rok ikone iz 70-tih. Koga je briga? Važno da vam je udobno. Sve što treba da ponesete sa sobom je flašica vode (čak i tokom kratkog džoginga treba da se hidrirate), koju možete nositi oko struka u posebno dizajniranom pojasu za trčanje. Ako postanete ozbiljni, možda ćete poželeti da nabavite i sat za trčanje. To je to – samo izađite i trčite!

Lagan, transparentan gel koji stimuliše osećaj svežine.
Masaža koja zagreva mišiće uljem od ekstrakta arnike.

Vodite dnevnik

Možda ćete u početku trčati manje, ali dnevnik trčanja je odličan motivator. Koliko kilomatara ste istrčali i koliko često ste odlazili na trčanje u prvih nekoliko meseci? A pogledajte šta sad možete! Označite unapred datume organizovanih grupnih trčanja ili trka u kojima žellite da učestvujete i isplanirajte režim kojim ćete postići željenu kondiciju. Ne morate biti pobednik, ali pomeranje ka cilju je odličan način za nadogradnju vaših sposobnosti.

Lagano povećavajte kilometražu i odmarajte se

Za povećavanje izdržljivosti, budite realistični – stručnjaci savetuju uvećanje od 10% vaše nedeljne kilomeraže. Pa čak i to može biti previše – postavite tempo koji vama prija.

 

Dobri sportisti znaju koliko je odmor važan u redovnoj rutini treniranja – dan pauze dozvoljava mišićima da se oporave, čak pruža i novi porast energije pri povratku vežbama. 

Slušajte svoje telo

Vaše telo će vam reći kada mu je dosta– povrede počinju blagim bolom, i ako ih ne shvatite ozbiljno, izbaciće vas iz ritma i izazvati opasnost u nekom sledećem trenutku. Ako ste primorani da napravite pauzu u svom treniranju, kompenzujte je nekom manje zahtevnom alternativom kao što je plivanje ili stacionarni bicikl. Na taj način možete održati tonus mišića i elastičnost, a da pritom ne opterećujete povredu. 

Uživajte u svom sjaju nakon treninga

Vežbanje čini da se osećate dobro i u tome treba da uživate. Nakon trčanja vaš sistem je preplavljen pozitivnom energijom i zasluženom potrebom za odmorom. Nakon osvežavajućeg tuširanja Weleda Sportskim gelom za tuširanje od arnike, možete sesti, odmoriti se, i možda nešto pojesti ili popiti. Ovo je vreme za vas - zaslužili ste ga!

Druge sportske aktivnosti

Pre vežbanja - pripremite mišiće

Sportska masaža nije namenjena samo vrhunskim sportistima. Evo nekoliko ideja kako da budete blagonakloni prema svojim mišićima.

Pokažite mišićima da ih volite

Aktivnost je dobra za vas – tu nema nedoumice.

Kakvo god da vam je raspoloženja na početku, bavljenje fizičkom aktivnošću vašim obrazima urzo vraća boju i vi osećate da je život, ipak, lep.

Pešačenje vas čini srećnom osobom

Dva točka bez motora

Čak i za one koji žive u gradu, vožnja biciklom je realna mogućnost. Ako želite da pokrenete svoje srce i pluća, a da se ne naprežete previše, sedite na dva točka i uživajte u nešto sporijem putovanju.

Zavrtite pedale